Skip to content

Al Gore sells his tv station to fossil fuel sheikdom of Qatar, makes $100 million dirty oil profit, was “eager” to close deal before Jan. 1 to avoid paying “fair share” of higher taxes on his $100 million profit

January 2, 2013

1/2/13, “Al Jazeera Seeks a U.S. Voice Where Gore Failed,” NY Times, Stelter,

Al Jazeera on Wednesday announced a deal to take over Current TV, the low-rated cable channel that was founded by Al Gore, a former vice president, and his business partners seven years ago. Al Jazeera plans to shut Current and start an English-language channel, which will be available in more than 40 million homes, with newscasts emanating from both New York and Doha, Qatar.

For Al Jazeera, which is financed by the government of Qatar, the acquisition is a coming of age moment….

Al Jazeera did not disclose the purchase price, but people with direct knowledge of the deal pegged it at around $500 million, indicating a $100 million payout for Mr. Gore, who owned 20 percent of Current. Mr. Gore and his partners were eager to complete the deal by Dec. 31,

lest it be subject to higher tax rates that took effect on Jan. 1,

according to several people who insisted on anonymity because they were not authorized to speak publicly.”…via Tom Nelson

——————————————

Qatar offshore oil field

qataroffshoreoil

Below, Qatar oil field at sunset

qataroilfield3tirepressurereduceonsandinqatar

The asphalt ends, reducing the pressure in the tires.”

QatarBuildingsWest_Bay_Buildings Modern buildings in Qatar

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: